L'Ateneu de Sant Just recorda Francesc Candel
29/01/2018

La doctora Anna Caballé, el coeditor Gabriel Jiménez i Pere Baltà, president de la Fundació Candel. El dia 11 de gener passat se celebrà a l'Ateneu de Sant Just una xerrada-col·loqui en record de Paco Candel. L'acte l'organitzava la revista "La Vall de Verç", portaveu de la prestigiosa institució cultural ateneística del Baix Llobregat, que també dedicà un extens reportatge a la figura de Candel.

Al col·loqui hi van participar la professora Anna Caballé i Gabriel Giménez, coeditors del llibre "El gran dolor del mundo (Dietaris 1944-1975)", d'Editorial Debate, i el president de la fundació, Pere Baltà, actuant de moderador Francesc Giralt. L'acte va omplir totalment la Sala Piquet d'un públic que va seguir atent les exposicions dels ponents. Aquests plantejaren les circumstàncies en què es produí la publicació d'un llibre pòstum que recull una selecció de textos dels dietaris escrits entre 1944 i 1975, un espai de temps d'una gran transcendència, atès que va des del final de la Segona Guerra Mundial a la mort del general Franco. Les reflexions de Candel, escrites a vola ploma, moltes vegades recullen afirmacions no publicables a la premsa de l'època, d'aquí el gran valor d'aquest dietari, la publicació del qual es va promoure a proposta de la filla de l'escriptor, Maria Candel.

Intervenció de la doctora Anna Caballé.