SUSPESA L'ACTIVITAT DE LA FUNDACIÓ A CAUSA DEL CORONAVIRUS

La Fundació Paco Candel considera prudent i oportú deixar en suspens la seva activitat fins nou avís i mentre duri la situació causada per la pandèmia del coronavirus. Únicament es mantindrà activa la tasca de recerca, informació i edició que no requereix l'organització d'actes públics, mantenint obert el web i l'atenció als estudiosos i col·laboradors habituals.

Qualsevol consulta es pot dirigir a info@fundaciocandel.org.

El llibre "Un Ajuntament anomenat Ells", de Francesc Candel, s'editarà per subscripció
15/09/2020

Si voleu gaudir de la versió en paper d'Un Ajuntament anomenat Ells envieu un correu electrònic a info@fundaciocandel.org indicant el vostre nom complet, el vostre telèfon i el vostre correu electrònic. Gràcies per ajudar a fer-ho possible!

Aprofitant l'ocasió d'aquest Sant Jordi ajornat per la pandèmia, que es celebra el dijous dia 23 de juliol, la Fundació Paco Candel fa pública la voluntat d'editar la novel·la "Un Ajuntament anomenat Ells" en versió catalana.

Seguint la pauta de "Un charnego en el Senado", Francesc Candel novel·là el seu pas per la política municipal, concretament a l'ajuntament de l'Hospitalet. La reedició es produirà atenent a la voluntat de l'escriptor, que va viure una misteriosa desaparició dels exemplars del llibre dels aparadors i prestatgeries de les llibreries, a causa de poderosos interessos partidistes. El desig el formulà poc abans de morir, ara fa quinze anys, a la seva biògrafa (Esther Pardo: "Els carrers de Paco Candel") i al president de la Fundació, Pere Baltà -que el va succeir en el càrrec-, qui en l'epíleg del llibre explica la frustració que va sentir Candel quan s'adonà que, en un no res, el llibre ja no es veia per enlloc.

Durant els darrers anys s'ha fet la traducció del text al català i s'ha preparat una edició digital que s'anirà publicant per capítols setmanals en aquesta mateixa pàgina, mentre es promouen subscripcions per l'edició en paper, que serà impresa abans de finalitzar l'any. Els interessats podran dirigir-se a info@fundaciocandel.org i podran optar per recollir-lo a la seu social de la Fundació, el dia de la presentació del llibre abans d'acabar l'any, o rebre'l per correu en el seu domicili. Les despeses de la tramesa estan incloses en el preu de 20 euros. Es tracta d'una edició de 316 pàgines, format Din A5, amb cobertes a tot color.

La traducció la va assumir Esther Pardo i els serveis lingüístics de la Fundació Carulla van fer una acurada revisió per ajustar l'estil candelià. Carles Duarte, que en aquell moment dirigia la Fundació Lluís Carulla, que sempre ha defensat la narrativa de l'autor de "Donde la ciudad cambia su nombre", diu en el pròleg de la novel·la que Candel era un observador incansable. "Des d'un esperit fraternal, des d'un compromís irrenunciable amb els més fràgils, amb els quals s'identificava, Candel tenia una capacitat sorprenent per impregnar-se del que l'envoltava amb una mirada cordial i irònica, escèptica i solidària".

La primera intenció era presentar la versió catalana el passat Sant Jordi -cosa que la pandèmia va impedir- tot commemorant els 40 anys d'ajuntaments democràtics, amb coherència amb l'opinió del prologuista: "llegint Un Ajuntament anomenats Ells retrobem del tot humanitzats, amb noms i cognoms, els polítics més influents d'aleshores, assumint els principals càrrecs institucionals, davant el repte d'agafar les regnes d'un país que havia estat governat pel franquisme des del fi de la Guerra Civil".

*********************************************************************************

Descàrregues. Cada setmana, nous capítols

Capítols 35 i 36
Capítols 37 i 38