Mor Enric Asensio, destacat publicitari i realitzador del documental "Teresa Juvé: memòria d'exili"
03/02/2021

Enric Asensio Ha mort Enric Asensio Méndez, destacat publicitari amb mig segle de trajectòria professional que, en jubilar-se, decidí promoure -juntament amb Jordi Morraja i Jordi Artigas- l'arxiu documental La memòria dels dibuixants, recollint nombroses vivències dels professionals de l'humor i el cinema d'animació, generalment reprimits per la censura.

Nascut el 1940 a Barcelona, Enric Asensio era autor de nombrosos cartells de les fires que se celebren a Barcelona, així com d'espots publicitaris, activitat que l'havia portat a conèixer nombrosos països on va desenvolupar la seva passió per la fotografia.

Documentar-se per realitzar les entrevistes per a "La memòria dels dibuixants" el va portar a interessar-se per la guerra civil que havien patit la majoria d'ells, realitzant documentals sobre les batalles de Teruel i de l'Ebre. Recentment ha col·laborat amb les Fundacions Paco Candel i Josep Pallach, realitzant el documental "Teresa Juvé: memòria d’exili", que ha esdevingut una aportació de gran interès per a la commemoració dels centenaris de l'actual degana dels escriptors en llengua catalana i del seu marit, Josep Pallach, destacat polític i pedagog.

La cerimònia de condol se celebrarà en la intimitat de la família al tanatori de Sitges, on residia.