XXVIIè certamen literari Francesc Candel
14/03/2021

XXVII certamen literari Francesc Candel El certamen literari Francesc Candel va sorgir per iniciativa popular l'any 1992 per homenatjar el tan estimat escriptor. Des d'aleshores se celebra anualment.

L'organitza el Districte de Sants-Montjuïc amb els seus equipaments: el Centre Cívic Casa del Rellotge i les biblioteques Vapor Vell, Poble Sec-Francesc Boix i Francesc Candel.

Edició rere edició, el certamen pretén mantenir viu l'esperit de l'obra d'en Candel, que va tenir el seu eix en la narració d'experiències humanes reals i que avui ens queda com a testimoni d'un context històric marcat per la immigració i el sorgiment d'una nova Barcelona a partir de l'arrelament de les persones nouvingudes.

És per això que, amb aquests premis, a la vegada que es rendeix homenatge a l'escriptor d'Els altres catalans, es vol potenciar tant la cultura dels barris com l'hàbit de la lectura i la creació literària.

El certamen està obert a totes les persones que vulguin participar en qualsevol de les seves modalitats:

- Relat curt juvenil (entre 14 i 18 anys). Tema lliure.

- Relat curt adult (a partir de 19 anys). Tema lliure.

- Poesia. Tema lliure.

- Reportatge periodístic. Tema lliure. S'ha de basar en fets reals.

Totes les obres han de ser originals, en català o castellà, i que no hagin estat premiades anteriorment en un altre concurs literari.

Podeu descarregar les bases del certamen.