La Fundació Paco Candel inicia una nova etapa per fer front als reptes actuals i fer viu i útil el pensament del seu fundador
22/12/2021

Salvador Cardús, nou president de la fundació, i Marina Gay, Gal·la Cortadellas, Jordi Cuixart, Míriam Hatibi i Rosa M. Provencio, nous membres del seu patronat. La Fundació Paco Candel inicia una nova etapa i es renova per contribuir als nous reptes del país en matèria de cohesió i suport al procés d'incorporació de nouvinguts a la societat catalana. Així, el Patronat, presidit per Salvador Cardús i format per onze persones que orienten els seus plans de treball, es renova i incorpora nous membres amb l'objectiu de donar un nou impuls a la feina de la Fundació. Gal·la Cortadellas assumirà la vicepresidència i la tresoreria, Marina Gay la secretaria, i Jordi Cuixart, Míriam Hatibi i Rosa Maria Provencio també entren a formar part del Patronat. La composició es completa amb els actuals membres que renoven mandat Mònica Terribas, Ferran Soriano, Joan Pere Viladecans, Salvador Cardús, Pere Baltà, Immaculada Moraleda i Joana Gardés. Tots els membres de patronat son acadèmics, polítics, escriptors, periodistes, activistes culturals i personalitats de la societat catalana amb coneixements, experiència i sensibilitat en temes de drets humans i migracions, així com del context socioeconòmic i polític català, espanyol i europeu.

La Fundació Paco Candel té com a missió mantenir viva la memòria, l'esperit i els valors inherents en l'obra de l'escriptor Paco Candel, difondre i fomentar el coneixement seva obra i la seva personalitat, i així acompanyar les persones immigrades que venen a Catalunya en el seu procés d'incorporació a la societat catalana, per compartir-hi el benestar social i laboral, la igualtat d'oportunitats, la cultura i la llengua, tot facilitant el sentiment de pertinença al poble català.