Sàpiens ret homenatge a Paco Candel
28/10/2022

Mural de Paco Candel al carrer de la Muga, obra de l'artista Roc Blackblock. Paco Candel és el protagonista del Sàpiens d'aquest mes d'octubre. La revista commemora el quinzè aniversari de la mort de l'escriptor amb un reportatge i un mural al barri de Can Tunis, on va viure i escriure.

Així encapçala el reportatge:

La Catalunya de la segona meitat del segle XX no es pot explicar sense Paco Candel. L’escriptor, arribat a Barcelona el 1927 des del poble valencià de Cases Altes, va descriure als seus llibres la transformació que va viure el país amb les onades migratòries d’aquelles dècades. Amb la publicació d’obres com Els altres catalans, va dignificar barris suburbials que havien nascut d’aquella immigració, va retratar com ningú la realitat dels nouvinguts i va apostar per la idea de Catalunya, un sol poble.

Amb motiu del quinzè aniversari de la seva mort, hem volgut homenatjar Paco Candel amb un extens reportatge dedicat a la seva trajectòria, al SÀPIENS d’octubre, que arriba avui al quiosc. Un article signat per Maria Coll, cap de redacció de la revista, en què coneixereu les fascinants històries dels veïns i veïnes de les Cases Barates de Can Tunis, gent sovint ignorada que l’escriptor va convertir en protagonistes de més de cinquanta obres.

Amb la inestimable col·laboració de la seva filla, Maria Candel, i gràcies a la trentena de llibretes que va deixar en forma de dietari, hem pogut resseguir la seva vida i la seva carrera, ambdues sempre lligades al barri, des d’una infància marcada per l’austeritat fins a la seva consagració com un escriptor referent de la nova catalanitat.

Vegeu la resta del contingut al web de Sàpiens.