Els periodistes Jaume Fabre i Josep Maria Huertas premiats amb el primer Memorial Francesc Candel
08/01/2009

Els guardonats, Jaume Fabre i la vídua de Huertas, Araceli Aiguaviva, amb el guardó (fotografia d'Ignasi R. Renom) La Fundació Paco Candel ha instituït el premi Memorial Francesc Candel com a reconeixement de trajectòries personals en la línia de la preocupació i el compromís social que caracteritzà l'obra i la vida de l'autor d'"Els altres catalans", entre més de cinquanta llibres publicats.

El premi tindrà caràcter anual. La primera edició correspon a l'any 2008 i ha estat atorgada pel Patronat de la Fundació als periodistes Jaume Fabre i Fornaguera i Josep Maria Huertas i Claveria, per les obres publicades conjuntament sobre la ciutat de Barcelona i la realitat social dels seus barris que, d'alguna manera, han complementat l'obra literària de Candel.

Els guardonats, Jaume Fabre i la vídua de Huertas, Araceli Aiguaviva, amb el guardó (fotografia d'Ignasi R. Renom) El guardó, que consisteix en una escultura de Ferran Soriano, va ser lliurat al Col·legi de Periodistes de Catalunya, el dijous dia 8 de gener, en un acte presidit per l'Honorable Sr. Josep Lluís Carod-Rovira, vicepresident del Govern de la Generalitat. Hi varen intervenir el degà del Col·legi de Periodistes, Josep Carles Rius, el fotoperiodista Pepe Encinas i Pere Baltà, president de la Fundació Paco Candel.

Memorial Francesc Candel 2008 (fotografia d'Ignasi R. Renom)Els guardonats, Jaume Fabre i la vídua de Huertas, Araceli Aiguaviva, amb el guardó (fotografia d'Ignasi R. Renom)