Francisco Candel

Any: 1964

Editorial: Edicions 62

Gènere: Assaig

Més informació: Publicada en castellà per l'editorial Península l'any 1976. Nombroses edicions, l'última per Edicions 62 l'any 2002.

Contraportada

Francesc Candel aborda en aquest llibre la problemàtica de la forta immigració que va rebre Catalunya durant el període de l'expansió industrial a la postguerra. Candel és testimoni directe de la gent, dels ambients, dels problemes i de les inquietuds de la Catalunya suburbial, de la qual ell mateix va formar part. Publicat per primera vegada l'any 1964, aquest assaig va tenir un gran ressò i un fort impacte social pel plantejament d'una situació que fins aleshores no havia estat tractada d'una manera oberta. Al llarg dels anys Els altres catalans s'ha convertit en un document històric sobre la immigració a Catalunya de referència obligada que actualment torna a tenir plena vigència.

Tornar al llistat d'obres