Taula de presidència (de dreta a esquerra): Fernando Parejo, director de la Biblioteca Francesc Candel; Pere Baltà, president de la Fundació Candel; Jaume Guillamet; Anna Caballé i Gabriel Jiménez. (Foto de Rafael Vidal)

Agenda La Fundació Paco Candel presenta 'El gran dolor del mundo'

06/06/2017 | "Candel tal com raja". "El testimoni més autèntic de Candel". "La crònica d'una època i, sobretot, de la seva gent". Són algunes de les declaracions que van poder sentir-se en la presentació d'El gran [...] [+]

Genís Sinca presenta "El cavaller Floïd" a la Biblioteca Candel

Sinca, Gascueña i Laura Cendrós, amb Pere Baltà, president de la Fundació Candel (Foto de Josep Vicens) 20/05/2017 | La presentació a la Biblioteca Candel de la biografia de J. B. Cendrós i Carbonell que ha escrit Genís Sinca sota el títol "El cavaller Floïd" fou una vetllada agradable. Els presents a l'acte s'ho varen [...] [+]

Agenda Núria Feliu a la Biblioteca Candel

15/05/2017 | Núria Feliu, que havia acudit recentment a la seu de la Fundació Candel per recollir el guardó del Memorial Francesc Candel de Cultura en un acte en què es va veure envoltada per una colla d'amics, va [...] [+]

Totes les notícies | Subscripció RSS
Estació de França / El tren de los pieles quemadas
Joan-Pere Viladecans / Pere Baltà | 27/09/2016

Estació de França Article publicat a La Vanguardia, el 3 de maig de 2013 Sent que, potser, hauria envellit sense ressentiment perquè havia treballat per a un millor futur per als seus fills, per als seus néts, veu com el present cruel envesteix al passat. Aquell passat que semblava adormit, ensopit, però estranyament indestructible: s'ha despertat. Tots i cadascun de nosaltres ens passem la vida preparant-nos per a alguna cosa. O per [...] [+]

Tots els fulls
Subscripció RSS

Los importantes: Elite

Plaza & Janés Editores, 1962

Bibliografia candeliana completa
Paco Candel. Catalunya, un sol poble

L'interlocutor imprescindible
Anna Caballé | Febrer de 2017

Hi ha escriptors que treballen amb la memòria i l'experiència i altres que ho fan inspirant-se, sobretot, en la imaginació. Francisco Candel (Racó d'Ademús, 1925 - Barcelona, 2007) era sense cap mena de dubte dels primers. Com també ho diria Max Aub de la seva pròpia obra, Candel no inventava res. [...] [+]

Col·laborem amb

Ens de l'Associacionisme Cultural Català Coop57 Revista digital Tornaveu Obra Social la Caixa

Rebem el suport de

Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona. Àrea de Cultura Ajuntament de Barcelona. Institut de Cultura Consorci de la Zona Franca de Barcelona