La Fundació

» Contacte
» Donatius

Introducció

Paco Candel S'ha dit que Catalunya sempre ha estat un país d'immigració. Però potser encara seria més exacte dir que és un país que, en termes generals, ha progressat amb un temps que no s'explicaria sense la contribució decidida d'uns immigrants que han tingut l'oportunitat de deixar-ho de ser, incorporant-se a la societat catalana amb totes les conseqüències.

Tanmateix, que els resultats d'aquest procés hagin estat positius per al conjunt del país i dels seus ciutadans, no ha d'amagar les dificultats ni els conflictes o els malentesos que s'han produït. I, per tant, és de justícia destacar les contribucions importants que determinades institucions i persones han fet a la seva bona resolució.

Molt especialment, aquestes contribucions van ser decisives mentre el país no va disposar ni de municipis amb una administració sòlida ni d'institucions polítiques clandestines o del teixit associatiu en general, però també de tantes persones que sobre tot des de la societat civil primer però després també des de les administracions públiques, han exercit les seves responsabilitats en el camp de la ciència, el pensament, l'art, des del periodisme, des de la política o com a emprenedors, i han cregut que la cohesió social dels catalans era un bé imprescindible del qual depenia la possibilitat de fer realitat les altres esperances que teníem com a poble.

Drets per a les persones immigrades Així doncs, fidels a aquesta tradició de molts i molt diversos compromisos coincidents en la voluntat de fer possible la superació dels obstacles que impedeixen a l'immigrat de pertànyer a la societat de destinació no només amb igualtat de drets i deures, sinó també amb la mateixa profunditat d'afectes que el que hi ha nascut o hi ha arribat abans, es crea la Fundació Privada Paco Candel que pren aquesta figura com a referent indiscutible de la capacitat de liderar intel·lectualment i moralment aquest compromís. Es tracta, en definitiva de promoure les actituds i els valors que representa Paco Candel per a la societat catalana actual, afavorint especialment l'objectiu de desenvolupar els instruments que facin falta per aconseguir que els nous processos migratoris tinguin les mateixes oportunitats de resolució positiva que han tinguts tots els anteriors.